pátek 10. února 2012

Karamelové burizony

Komentář:
Všimla jsem si, že mi ještě chybí sepsat recepty na některé druhy cukroví, které jsme na Vánoce pekly. Takže tak činím opožděně až teď.
Toto cukroví patří ale do kategorie nepečených. Když jsem na Vánoce hledala recept na burizony v karamelu, které dělávala moje teta, tak jsem pokaždé narazila na recept s použitím karamelových bonbonů. Ale byla jsem si jista, že teta používala kondenzované mléko. Navíc jsme s mamkou byly docela zazásobené kondenzovanými mléky, tak jsme je chtěly i spotřebovat. Nakonec jsem recept našla zde a protože ho po internetu bylo těžké najít, tak šířím dál. Je to hlavně pro ty, kteří mají rádi karamel.
Fotku nemám teda nijak detailně, už nebyla síla, tak snad příští rok. :-)

Suroviny:

  • 300 g cukr krupice
  • 1 slazené kondenzované mléko Salko
  • 1 máslo
  • 2 sáčky burizonů bez příchutě


Postup:
Ve větším hrnci na mírném ohni si rozpustíme cukr, necháme ho zkaramelizovat, dáváme pozor, aby se nepřipálil. Cukr tvoří hrudky, pořád vařečkou rozbíjíme, občas je to dřina. Když je karamel tmavý a tekutý, vmícháme máslo pokrájené na kostičky. Jakmile se máslo roztopí, přidáme Salko a smícháme. Hrnec odstavíme ze sporáku a vmícháme burizony. Promícháváme.
Formu "srnčí hřbet" vyložíme alobalem a směs vylijeme. Uvedené množství vychází na dva srnčí hřbety. Po ztuhnutí krájíme na plátky, nejlépe nějakým hodně ostrým nožem, jde to trochu ztuha. Výsledek ale stojí za to.

2 komentáře:

  1. Dobrý den, já dávám místo cukru a kondenzovaného mléka karamely z Lidlu. Ale to je jen tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho před Vánocemi by se to mělo udělat. Musí to přece trošku navlhnout a změknout, ne? Děkuju :-)

    OdpovědětVymazat