čtvrtek 2. února 2012

Kokosová buchta s tvarohem

Komentář:
Recept na tuto buchtu vznikl tak, že jsem potřebovala spotřebovat suroviny, které už končily s minimální trvanlivostí a věděla jsem, že je jinak nesníme.
Takto jsem spotřebovala banánový nápoj Frapko, tuk stellu a i ten tvaroh.
Samozřejmě místo toho nápoje frapka použijte cukr, pokud to u vás není tak jak u nás, že se chcete toho frapka zbavit.
Kombinace těch mouk se může zdát někomu taky zvláštní. Doporučila bych spíš 2 hrnky polohrubé mouky a 1 hrnek hladké mouky. Já mám tu kombinaci jinou, protože mi polohrubá mouka došla, tak jsem improvizovala. Když dáte víc té polohrubé, tak nebude potřeba tolik mléka. Mléka jsem dala víc, jinak by to byla hutná hmota a nedomluvila bych se s ní.
Místo hery se dá taky použít hrnek oleje, to třeba varianta pro ty, kdo nemají šlehač.
Kdo má rád hodně kokos, tak doporučuji přidat. Ty dvě hrsti jsou jen na takové lehčí dochucení, není to tolik výrazné. Šlo by třeba nahradit půl hrnku mouky půl hrnkem kokosu.
Zajímalo mě taky, jestli bude mít buchta banánovou příchuť kvůli tomu frapku, není to ve výsledku poznat, pouze to nádherně vonělo, když se buchta pekla.


Suroviny:
  • 1 hrnek polohrubé mouky,
  • 1,5 hrnku hladké mouky,
  • 0,5 hrnku hrubé mouky,
  • 1,5 hrnku banánového frapka (instantní nápoj pro děti),
  • dvě hrsti strouhaného kokosu (nebo i víc),
  • 300 ml mléka,
  • 2 vejce,
  • 250 g tvarohu ve vaničce,
  • 1 kypřící prášek do pečiva,
  • 160 g stelly, hery nebo másla (nebo hrnek oleje).

Postup:
Varianta s frapkem: Frapko smícháme s mlékem, pak přidáme ostatní suroviny a rozšleháme.
Varianta bez frapka, s cukrem: Vejce a cukr ušleháme, pak přidáme ostatní suroviny a znova šleháme.
Vzniklou směs nalijeme na vymazaný a moukou vysypaný plech.



Žádné komentáře:

Okomentovat