čtvrtek 9. února 2012

Makovec se špaldovou moukou

Komentář:
Na internetu jsem našla spoustu receptů na makovec. V podstatě každý obsahuje tradiční suroviny na buchtu jako mouka, olej, vejce, cukr. Hlavní surovinou, která ale dává buchtě specifický ráz je mák, kterého se spotřebuje opravdu hodně. Takže je to hlavně pro milovníky máku. Já jsem místo polohrubé mouky dala moji oblíbenou celozrnnou špaldovou a nedávala jsem příliš mnoho cukru.
Kdo má rád mák jako já, ten si jistě pochutná. A je to zdravější varianta.
Navíc je buchta hrozně rychle hotová, v podstatě jen smícháte vše dohromady, dáte na plech a upečete. Toť vše.

Suroviny:
  • 2,5 hrnku špaldové celozrnné mouky,
  • 1,5 hrnku mletého máku (balení 200 g)
  • 1/3 hrnku cukru (hnědého, krystalu, ovocného nebo jiného),
  • 1 prášek do pečiva,
  • 1 balíček vanilkového cukru,
  • 1, 5 hrnku mléka,
  • 1/4 hrnku oleje,
  • 2 vejce,
  • špetka soli.

Postup:
Mouku smícháme s práškem do pečiva, přidáme cukr, olej, mletý mák, mléko, vejce, vanilkový cukr a sůl a ze směsi zpracujeme těsto. Hustotu si můžeme upravovat množstvím mléka.

Těsto nalijeme na máslem vymazaný a hrubou moukou vysypaný plech, rovnoměrně rozetřeme a dáme péct do předehřáté trouby na 190 °C. Pečeme asi 25 minut.





1 komentář:

  1. Velice dobrý,doporučuji menší plech,aby to mělo výšku. O trochu cukru dát více.

    OdpovědětVymazat