úterý 14. února 2012

Ovesná buchta s čokoládou

Komentář:
Ovesná buchta byla jedna z mých prvních zdravých buchet, kterou jsem dělávala jakožto náctiletá. Uplynula nějaká doba a já jsem si na ni vzpomněla a říkala jsem si, že ji musím znova udělat. Původní recept vychází z knížky od paní Hume o Dietě X. Samotnou dietu bych nerozebírala. Zaujala mě akorát ta buchta. Ono to vlastně byl recept na muffiny, ale já jsem z časových důvodů vždy volila buchtu a navíc nemám plech na muffiny, tak bych je neměla ani tak krásné.
V původním receptu bylo více cukru a varianty buchty byly ještě rozinková (půl hrnku rozinek) nebo banánová (půl hrnku rozmačkaného banánu). Čokoládovou verzi jsem si vymyslela já. A výhodou je, že buchta neobsahuje žádné tuky navíc jako olej nebo máslo.
Já jsem akorát teda trochu spěchala a bohužel měla být v troubě aspoň o 5 minut déle, trochu jsem ji nedopekla. No tak příště.
Jinak když bych tam teda nedávala tu čokoládu a použila variantu s ovocným cukrem, tak má buchta nízký glykemický index. To uvádím jen tak pro ty, kdo to třeba řeší.

Suroviny:
  • 1 a půl hrnku ovesných otrub (nebo ovesné mouky), 
  • 1 a půl hrnku polohrubé pšeničné mouky, 
  • 3/4 hrnku fruktózy (ovocného cukru) nebo třtinového cukru, 
  • 1 lžička soli, 
  • 1 prášek do pečiva, 
  • 2 hrnky kefíru (nebo i trochu víc), 
  • 1/2 hořké čokolády (já měla jen 6 čtverečků). 

Postup:
  1. Hořkou čokoládu si rozkrájíme na kousíčky.
  2. Troubu předehřejeme na 200 stupňů. 
  3. Ve velké míse smícháme suché přísady.
  4. Vmícháme kefír a zlehka promícháme. 
  5. Pečeme cca 25 minut. 




Žádné komentáře:

Okomentovat