úterý 14. února 2012

Skořicové müsli s ořechy a rozinkami

Komentář:
Tyto müsli jsem původně chtěla nazvat štrůdlové müsli, protože obsahují typické štrůdlové ingredience jako skořice, rozinky, jablka ve formě jablečné přesnídávky, vlašské ořechy. Nakonec jsem tak ale neučinila, protože mně to zase až tak ten štrůdl nepřipomíná. Ale chuťově jsou určitě zajímavé. Příprava je snadná, rychlá, až mě to samotnou překvapilo. Müsli jsem dělala poprvé, když nepočítám nějaké naše první pokusy ještě v dětství s mamkou. To jsme ale tehdy dělaly müsli se spoustou másla a čokolády, bylo to sice vynikající, ale kalorická bomba, což si dneska už nemůžu dovolit.
Co se týče zdroje, ze kterého jsem čerpala, tak jsem si našla spoustu různých receptů, z každého jsem si vzala něco a na závěr jsem si přidala ještě svoje suroviny. Na spoustě receptů se mi nelíbilo, že se do müsli mají dát všechny semínka, co doma najdeme, všechno sušené ovoce atd. Já jsem si spíš představovala, že budou jednou müsli s takovou příchutí a podruhé s jinou, tak jako to bývá v obchodě. Takže teď jsem dělala skořicově laděné müsli.

Suroviny:
  • 1 hrnek ovesných vloček,
  • 1 hrnek Alnatura základní müsli (je to směs různých vloček a semen) nebo 1 další hrnek ovesných vloček,
  • 1/2 hrnku ovesné mouky,
  • 1/4 hrnku sezamových semínek,
  • 150 g jablečné přesnídávky,
  • 2 lžičky mleté skořice,
  • 2 lžičky medu,
  • 1/4 hrnečku tmavého cukru,
  • 1/2 hrnku nasekaných vlašských ořechů,
  • 1/2 hrnek rozinek,
  • 1/4 lžička soli,
  • 2 lžíce rostlinného oleje.
Postup:
  1. Smíchejte všechno s výjimkou rozinek ve velké míse. Směs rozložte na široký mělký plech a dejte do trouby vyhřáté na 160°C.
  2. Pečte asi 40 minut (klidně i víc), v průběhu pečení pravidelně směs promíchávejte. Cílem je dosáhnout co nejrovnoměrnějšího propečení.
  3. Nechte vychladnout a smíchejte s rozinkami. Uchovávejte ve vzduchotěsné nádobě.






2 komentáře:

  1. Super nápad, taky si raději musli míchám doma, než kupuji ty přesládlé z obchodu ;-)

    http://mamou-stylove.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. no já jsem právě zapečené musli dělala poprvé a když jsem zjistila, jak je to snadné a dobré, tak jsem si říkala, proč už to nedělám dávno? :-)) člověk aspoň ví, co si do toho dal.

    OdpovědětVymazat