pondělí 27. února 2012

Špaldová kefírová trojbarevka

Tato trojbarevka vznikla tak, že jsem po náročné procestované neděli chtěla upéct rychlobuchtu, aby bylo ráno co snídat. V původním receptu, který jsem měla založený ve svém šanonu, to byla kefírová buchta s polohrubou moukou a kakaem, kterou už jsem jednou přetvářela na tuto verzi. Já jsem si ji chtěla trochu ozvláštnit. Rychlá byla stejně, ty tři vrstvy nezabraly moc času. Jinak nevím, jak bych popsala tu její chuť, není v ní žádné ovoce, žádné ořechy nebo semínka, takže ji asi ocení ti, co právě nemají rádi ty různé věci, co se tak do buchet dávají. :-) Pro někoho by se zas mohla zdát taková nemastná, neslaná. Takže prostě vyzkoušejte a posuďte sami. :-)

Suroviny:
  • 3 hrnky celozrnné špaldové mouky,
  • 1/2 hrnku ovocného cukru (nebo jiného),
  • 4 kávové lžičky kakaa,
  • 2 jahodové pudinky,
  • 1 vanilkový cukr,
  • 1 prášek do pečiva,
  • 1/4 hrnku oleje,
  • 2 hrnky kefíru,
  • 1/2 hrnku mléka (může být i hrnek).

Postup:
  1. V míse smícháme špaldovou mouku, cukr, vanilkový cukr a prášek do pečiva.
  2. Přilijeme olej, kefír a mléko dle potřeby.
  3. Vymažeme si menší plech a 1/3 těsta na něj vlijeme.
  4. Zbývající těsto si rozdělíme na polovinu.
  5. Do jedné poloviny přidáme kakao a event. trochu mléka a promícháme. Pak nalijeme na plech.
  6. Do druhé poloviny přidáme jahodové pudinky a event. taky trochu mléka. Promícháme a nalijeme jako třetí vrstvu na plech.
  7. Pečeme asi 45 minut na 170-200 stupňů. Pravidelně špejlí kontrolujeme.





5 komentářů:

  1. Na fotce vypadá hezky, vyzkouším..;-)

    OdpovědětVymazat
  2. krasne farebne, mam rada taketo nenarocne recepty urcite tiez vyskusam

    OdpovědětVymazat
  3. Zkoušela jsem a je docela dobrá :)...Příště bych asi zkusila dát do té jahodové části i pár jahůdek.

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel nevím jaká je chuť, ale recept asi není příliš vyvážený: dle fotek je buchta dost nepropečená :(

    OdpovědětVymazat