čtvrtek 29. března 2012

Kukuřičné muffiny s ostružinami

Tento recept jsem objevila na joyofbaking a hnedka jsem si ho dala do svého pečícího seznamu. Asi hlavně proto, že je v něm kukuřičná mouka, kterou jsem si nedávno koupila v akci a vymýšlela jsem, jak s ní naložit. A ani v receptu není moc tuku, což mi vždycky vadí na muffinech, že ve spoustě receptů je hodně másla.
Původní název této dobroty jsou Berry Cornmeal Muffins, což jsou vlastně kukuřičné muffiny s... no a teď mi řekněte, jak přeložit berry. Slovník řekne, že jsou to bobule nebo taky plod. Podle mě český ekvivalent moc neexistuje, prostě je to ovoce typu maliny, ostružiny, jahody, borůvky... V angličtině to všechno končí na berry. Takže tak. Já jsem použila ostružiny a ani ne čerstvé nebo zamražené, jak je tomu v receptu, ale kompotované domácí. Nevím, zda se kompotované ostružiny dají koupit v obchodě, takže si tam můžete přidat jakékoliv jiné berry. :-) Určitě to bude taky fajn.
V původním obrázku jsou muffiny žluté. Moje jsou spíše do hněda s fialovým nádechem, to dělá zbytek kompotové šťávy z ostružin.

Jsou to v pořadí moje třetí muffiny (první byly banánové, druhé mrkvovo-jablečno-skořicové) a opět byl problém s množstvím jako je šálek. Zkoušela jsem schválně používat hrnek o objemu 200 ml a současně kontrolovat hmotnost, pač v původním receptu je uváděná i hmotnost a nesedělo to. Možná je to tím, že v zahraničí mají jinou konzistenci mouky, těžko říct. Ale neva, co zbylo, dala jsem na plech jako buchtu.
A co se týče papírových košíčků, tak jsem se na ně tentokrát úplně vykašlala a formu jsem vymazala máslem a spokojenost. Akorát nevím, co budu dělat s těma stopadesáti papírovýma košíčkama, co jsem si nakoupila. :-))

Suroviny:
  • 195 g polohrubé mouky,
  • 125 g hladké kukuřičné mouky,
  • 80 g hnědého cukru,
  • 1 vanilkový cukr,
  • 4 lžičky prášku do pečiva,
  • 1/4 lžičky soli,
  • 1 hrnek kompotovaných ostružin,
  • 1 vejce,
  • 240 ml mléka,
  • 40 ml oleje.

Postup:
  1. V jedné míse smícháme všechny suché suroviny - mouky, cukr, vanilkový cukr, prášek do pečiva a sůl.
  2. Ve druhé míse metličkou (stačí ručně) rozšleháme vejce, přidáme mléko, olej a nakonec ostružiny a vše důkladně promícháme.
  3. Mokré suroviny přilijeme k suchým a opět dobře promícháme.
  4. Pečeme v předehřáté troubě na 190 stupňů asi 25 minut. Raději pravidelně špejlí kontrolujeme.

5 komentářů:

  1. Vypadají moc dobře. A jak chutnaly?
    Jestli nevíš, co s košíčky, klidně je pošli k nám domů. :-) a nebo z nich můžeš udělat andělská křídla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. byly právě výborné, jen se po nich zaprášilo, myslím, že tu výbornou chuť tam udělala právě ta kukuřičná mouka, byly takové jemné a díky těm ostružinám vláčné, určitě doporučuji :-)
      no vidíš ta andělská křídla, kde já jsem to jen viděla, mám pocit, že v nějakém díle Samy domy :-))

      Vymazat
  2. Vyzerajú super, také jemné a šťavnaté...vyskúšam!

    OdpovědětVymazat
  3. tak jsem je akorát dodělala a všem chutnají! Děkuju za recept :)L.

    OdpovědětVymazat