středa 21. března 2012

Mrkvovo-jablečno-skořicové muffiny

Tak jsem se nenechala odradit prvním ne moc úspěšným pokusem upéct muffiny, i když v jeden moment to vypadalo, že muffinovou formu vyhodím. :-) Vyzkoušela jsem jiný recept, taky jsem vyzkoušela část formy vymazat olejem, část máslem a na část použít klasické papírové košíčky. Další změnou bylo použití hrnku o objemu 200 ml. Recept jsem použila z mého již oblíbeného blogu.
A jak to hodnotím?
  1. Nejlepší ze vše tří variant se mi zdá vymazání máslem. Nejsou tam žádné ztráty v podobě zbylých kousků na papíře a navíc se muffiny snadnou vyloupnou z formy.
  2. Objem hrnku 200 ml byl v tomto případě ideální, vyšlo mi to akorát, ani nechybělo, ani nezbylo.

Co se týče názvu, tak ve výše zmíněném zdroji jsou muffiny pojmenované pouze jako mrkvovo-jablečné. Mně ale připadá skořicová chuť tak výrazná, že jsem tu skořici musela dát do názvu.

Suroviny:
Odpovídá 12 klasickým muffinům nebo 24 menším (takovou formu mám já)

Suché
  • 1 a 1/2 hrnku celozrnné pšeničné mouky,
  • 1/2 hrnku hnědého cukru,
  • 1/4 hrnku nasekaných vlašských ořechů,
  • 1/4 hrnku rozinek,
  • 2 lžičky skořice,
  • 1/2 lžičky muškátového oříšku,
  • 1 lžička prášku do pečiva (nejlépe bezfosfátového),
  • 1 lžička jedlé sody,
  • 1/4 lžičky soli.
Mokré
  • 1 a 1/2 hrnku jablečného pyré (přesnídavky) - já tolik neměla, tak jsem doplnila trochou multivitaminového džusu,
  • 1 hrnek nastrouhané mrkve.


Postup:
  1. Nejprve smícháme všechny suché suroviny.
  2. Potom si nastrouháme mrkev, přidáme k suché směsi a také přimícháme jablečné pyré.
  3. Pak už plníme formu na muffiny. Mně se teda nejvíc osvědčilo vymazat jednotlivé ďůlky máslem.
  4. Muffiny můžeme nazdobit kousky vlašských ořechů.
  5. Pečeme při teplotě 180 stupňů asi 30 minut.



A na závěr jako bonus nutriční hodnoty na muffin (v případě použití formy pro 12 muffinů):

Kcal: 113
Tuk: 1,9 g
Bílkoviny: 2,3 g
Sacharidy: 22,1 g
Vláknina: 2,5 g

V případě použití formy s menšími muffiny jsou nutriční hodnoty poloviční.

Žádné komentáře:

Okomentovat