středa 11. dubna 2012

Tvarohová štola s marcipánem

Recept na tvarohovou štolu jsem našla ve své knížce Dieta - Choroby jater a pékávala jsem si ji v dobách, kdy jsem jaterní dietu musela držet. Je to takový spíše suchý typ buchty. Ani nevím, jaký správný tvar má štola mít, já jsem to pojala tvarově jako štrůdl. Co se týče toho marcipánu, tak to je můj výmysl, to v tom původním receptu nebylo. Chtěla jsem si vyzkoušet, jak se s marcipánem pracuje, abych se později mohla pustit i do dortů, které jsou potažené marcipánem. Moc mi totiž chutnají a beru to jako další výzvu. Byla jsem překvapená, jak jde marcipán snadno rozválet. Na mém silikonovém prknu se vůbec nepřilepoval. Akorát jsem si teda udělala dvě placky, které jsem potřebovala někde odložit, abych mohla rozválet těsto. Marcipán jsem dala na porcelánový talíř a na něj se to už trochu přilepovalo. Takže bacha na to. :-)
Jinak v původním receptu není 100 g másla, ale 150 g rostlinného tuku.

Suroviny:
  • 500 g hladké mouky,
  • 250 g tvarohu,
  • 100 g másla,
  • 150 g cukru (dle vlastní volby),
  • 2 vejce,
  • vanilkový cukr,
  • 50 g rozinek,
  • 2 kypřící prášky do pečiva,
  • 150 g marcipán (použila jsem balení od Dr. Oetker)
  • olej na plech (nebo pečící papír).

Postup:
  1. Máslo si v rozpustíme a pak utřeme s tvarohem, cukrem, vanilkovým cukrem a s vejci.
  2. Přidáme mouku promíchanou s práškem do pečiva a rozinky a vypracujeme tužší těsto. Pokud by se vám zdálo až moc tuhé, lze naředit mlékem. Těsto si rozdělíme na dvě části.
  3. Marcipán si rozdělíme na dvě části. Každou část rozválíme na obdelník.
  4. První část těsta rozválíme na pomoučeném válu na silný plát, položíme na něj jeden obdelník marcipánu a stočíme stejně jako např. jablka do štrůdlu. To samé uděláme s druhou částí.
  5. Oba štrůdly nebo chcete-li štoly položíme na vymazaný plech (nebo pečící papír) a pečeme do zlatova ve středně vyhřáté troubě.
Na první pohled vypadá moje štola spíše jako klasický štůdl...


kde místo jablek je vevnitř proužek marcipánu.


Hotovou štolu pokrájíme na plátky.


Víte, jaký tvar má mít štola, aby se dala nazvat štolou??

2 komentáře: