neděle 15. dubna 2012

Zdravé kokosové sušenky

Jelikož mám neustále chutě na sladké, tak u nás doma vznikají sladké cokoliv. :-) Mohla bych tady říct, že je to určitě tím, že jsem kojící matka a mám jiné potřeby a tělo si to vyžaduje, abych se jakože vymluvila. Ale sama vím, že kojením to určitě není, protože sladké chutě jsem měla v dětství, v pubertě, před těhotenstvím, v těhotenstvím, při kojení a vím, že budou i po kojení. Jsem prostě takový typ na sladké, no a co. Je na tom něco špatného? :-)
Sladkosti z obchodu ale mnohdy nejsou nic moc kvalita, i když i ty umělé chutě občas příjdou vhod. :-)) Ale abych měla z toho mlsání dobrý pocit, tak si dělám domácí, jak my říkáme, kokina. :-)
Takže recept na jedno takové odlehčené domácí kokino jsou právě kokosové sušenky. Daly by se určitě zařadit do vánočního cukroví. Můžeme je slepit marmeládou a polít čokoládou. To si ale nechám až na ty Vánoce, tentokrát jsme je jedli jen tak na sucho. :-)
Inspiraci jsem našla zde a moc jsem recept nepozměňovala, jen sladidla jsem dala dle svého uvážení. Použila jsem hnědý cukr a javorový sirup.


Suroviny:
  • 100 g hladké mouky,
  • 100 g celozrnné mouky pšeničné hladké,
  • 50 g másla,
  • 50 g hustšího bílého jogurtu (použila jsem Hollandii),
  • 40 g hnědého cukru,
  • 1 polévková lžička javorového sirupu,
  • 40 g strouhaného kokosu,
  • 1 vejce.

Postup:
  1. Hnědý cukr utřeme s máslem a vejcem.
  2. Pak přidáme javorový sirup a promícháme.
  3. A pak všechny ostatní suroviny jogurt, mouky a kokos. Uhněteme hutné těsto.
  4. Těsto necháme odležet v ledničce asi 1 hodinu. To uležení je opravdu důležité, jinak je to těsto hodně mazlavé a špatně by se s ním pracovalo.
  5. Poté ho tence vyvalujeme a vykrajujeme (já použila vykrajovátka tvaru kočiček) a klademe na plech vyložený pečícím papírem.
  6. Pečeme asi 15 minut na 180 stupňů. (V původním receptu bylo, že pečeme jen 6 minut, já pekla 15 - 20 minut, aby to opravdu bylo. Taky hodně záleží, jak tlusté ty sušenky uděláte.)


A jak jste na tom vy s chutí na sladké? Musíte mít denně aspoň jednu sladkost?

10 komentářů:

  1. Mňam, kokosové cukroví mám moc ráda,už jen ta vůně když se peče...:)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá lákavě a můj partner kokos miluje, tak by mu určitě chutnaly :-) Teď při kojení bych taky furt jedla něco sladkého, snažím se ale aby to bylo zdravé (ovoce, matilda nebo ovocný jogurt)..tělo si to prostě žádá ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. matyldu jsem si taky oblíbila, jestli máš teda na mysli ten bio dětský tvaroh, občas se dá sehnat i v akci a to jich pak nakoupím do zásoby :-)

      Vymazat
  3. U mně je to naprosto stejné: sladké bych mlsala pořád, ale nemůžu, jinak bych vážila snad metrák. Takhle to vyvažuju zdravým pohybem: každý den, třeba i dvakrát denně, do čtvrtého patra po schodech. Můžu říci, že od porodu se mi váha nezvedla a to jsem toho snědla opravdu hodně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si taky říkám, že při tom co toho denně sním, tak musím přibírat, ale zatím se naštěstí držím, ono na té mateřské je to zápřah a ty máš děti dvě, jestli jsem to teda správně postřehla z tvého blogu :-) a to musí být zápřah ještě větší...

      Vymazat
  4. Já jsem taky děsně na sladké, hrůza! Každý den začínám sladkou snídaní a pak mám sladkou ještě jednu svačinu (tím myslím třeba musli tyčinku s jogurtem nebo tak). Nicméně myslím, že ten můj příjem je dost vyvážený, takže to nevidím jako problém :)
    Jinak sušenky vypadají výborně, asi je zařadím jako vánoční cukroví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to je fajn, že se držíš s jídlem na uzdě, no já celoživotně musím bojovat s tou chutí na sladké a už jsem měla dost váhových výkyvů, teď jsem ale vcelku spokojená, i když žádná ženská se svojí postavou asi nebude nikdy sto pro spokojená, aspoň já takovou neznám :-)

      Vymazat
    2. Kivi, podle toho co tu čtu tak na mě působí, že jsi vážně takový typ ženské, kterým bych jednou chtěla být až budu mít dítě. Jíst zdravě, vést k tomu i své potomky a zkoušet to i na manžela :)
      Já dřív měla 50kg na 165cm, to jsem byla spokojená, ale chyběla mi prsa z čehož jsem měla neskutečný mindrák. Teď mám o 10kg víc a prsa mám sice super, ale za to všechno ostatní je zlé :( Zítra jdu zase na vyšetření se štítnou žlázou tak jsem zvědavá co se dozvím, už bych vážně chtěla dát 5kg dolů :(

      Vymazat
    3. Kim, to jsi mě vystihla úplně správně, zdravé stravování řeším již od své puberty a teď se to snažím aplikovat i na své rodině, ale řeknu ti, je to opravdu běh na dlouhou trať, ale občas se mi něco zadaří, třeba že manžel přestal jíst párky :-) ale jak to bude s malým, to těžko říct, je docela vybíravý, takže musím slevovat a dělat kompromisy, abychom byli oba spokojení :-) ale samozřejmě i já hřeším a prostě nejde mi se pořád držet toho zdravého, ono otázka je vůbec, co je to zdravá potravina? Tento týden se mi dostala do ruk knížka od paní Strnadelové - Radost ze zdravých dětí, je to o stravování pro všechny nejen pro děti a tam jsou v podstatě kritizované mléčné výrobky, takže je občas těžké se v tom zorientovat, asi všeho s mírou. Ale myslím si, že spousta nemocí je kvůli špatnému jídlu, jenže jak poznat, které to jídlo je pro koho nejlepší?? Každý je jiný a potřebuje něco jiného. Já trpím na alergie a mám špatná játra (i když jsem téměř celoživotní abstinent), klasická medicína si s tím neví rady, tak zkouším alternativy, ale to jídlo v tom má podle mě taky podíl...
      Kim, váhu máš náhodou v pohodě a podle fotek jsi hezká holka :-) Důležité je hlavně to zdraví, takže Ti přeji, ať jsi hlavně zdravá, ať ta štítná žláza je lepší, i když to je asi taky běh na dlouhou trať, tak ať se to aspoň stabilizuje na přijatelnou úroveň a ať se Ti podaří třeba zhubnout, tak abys byla sama spokojená, měj se hezky!

      Vymazat