pátek 20. dubna 2012

Žitné muffiny se švestkami a meruňkami

Ach ta žitná mouka, nějak pořád nechce zmizet z naší kuchyně, tak co s ní? :-) V českých receptech už jsem nikde nic nenacházela, tak jsem hledala a hledala a tohle bylo to pravé. Původní recept se v překladu jmenuje ovocné žitné muffiny a tím ovocem se myslí sušené fíky, sušené datle a jeden rozmačkaný banán. Já jsem si recept trochu počeštila na naše ovoce a dala jsem sušené švestky a sušené meruňky. Místo banánu jsem použila hustý jogurt. Od muffinů jsem čekala takové hutné kuličky, přesně tak, jak když se udělá sto procent žitná buchta, je taková těžká. Muffiny ale velice příjemně překvapily. Krásně nakynuly a vůbec nebyly zdrclé. Asi je to hodně i tím, že na takové malé množství mouky je použito hodně kypřícího prášku.
Můj manžel tyto muffiny označil za zatím nejlepší, co jsem dělala, což jsem teda měla šílenou radost. Protože jsou podle mě mega zdravé a když navíc i chutné, tak to je prostě parádní kombinace. :-)


Suroviny:
hrnek = 200 ml, 12 velkých muffinů nebo 24 malých
  • 1 a 3/4 hrnku celozrnné žitné mouky,
  • 3 PL hnědého cukru,
  • 2 a 1/4 KL bezfosfátového prášku do pečiva,
  • 1/2 KL soli,
  • 1/2 KL mleté skořice,
  • 9 sušených meruněk,
  • 9 sušených švestek,
  • 1 vejce,
  • 120 g hustého jogurtu (použila jsem řecký),
  • 1/2 hrnku mléka,
  • dle potřeby voda - já použila 1/3 hrnku vody.

Postup:
  1. Předehřejte troubu na 185 stupňů.
  2. Pokrájejte si 6 meruněk a 6 švestek na malé kousky.
  3. Smíchejte suché suroviny - mouku, cukr, prášek do pečiva, sůl, skořici a 6 pokrájených meruněk a 6 pokrájených švestek.
  4. Smíchejte mokré suroviny - vejce, jogurt a mléko.
  5. Mokré suroviny nalijte na suché a důkladně promíchejte. Pokud je těsto moc tuhé, přidejte vodu nebo mléko. Já dala asi 1/3 hrnku mléka.
  6. Muffinovou formu si vymažte máslem a nalijte těsto. Ze tří sušených meruněk si nakrájejte 12 kousků, totéž udělejte se třemi švestkami. Já jsem pak zdobila na střídačku jeden muffin švestkou a druhý meruňkou. 
  7. Pečeme na 180 stupňů asi 40 minut. (V návodu bylo sice 20 minut, ale mně se to zdálo pořád nedopečené, asi záleží na konkrétní troubě.)

Muffin s meruňkou

Muffin se švestkou

9 komentářů:

  1. To vypadá skvěle, ale teď na večer je to opravdu hřích je zveřejnit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Kivi, tohle je vážně paráda! Škoda, že teď nemám absolutně vůbec čas na nic a tak ho vyzkouším nejdřív za dva týdny :(

    OdpovědětVymazat
  3. hm, ty vypadají dobře. Došla mi celozrnná pšeničná mouka, mám pouze žitnou, tak už vím, co bude zítra na snidani :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Chutný recept, určitě stojí za vyzkoušení...:)

    OdpovědětVymazat
  5. moc vám holky děkuji za hezké komentáře :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé to vypadá super, žitná mouka se mi tu válí pěkně dlouho, tak ji možná využiji na tuto mňamku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jedná milá povinnost: koukni na můj blog, nominovala jsem Tě na Versatile Blogger Award ;-)

      http://mamou-stylove.blogspot.com/

      Vymazat
  7. Mňam, tento recept vypadá velmi dobře :) jelikož má přítel v neděli svátek, tak hned vyzkouším :))

    OdpovědětVymazat
  8. Chuťově dobré, při pečení krásně naskočily, avšak po vytažení z trouby spadly a byly hutné a lepily se, možná je tam příště nechám o něco dýl. Nehážu flintu do žita :-)

    OdpovědětVymazat