středa 3. října 2012

Krůtí kousky s červeným zelím a bramborami

Dívám se dívám, že za měsíc září jsem přispěla pouze čtyřmi recepty. Bída bída. :-) Snad bude říjen lepší. Nechcete dojít někdo k nám fotit mi ta jídla? :-D Totiž téměř denně u nás vznikají nová jídla, občas i velmi dobrá, občas se to teda nedá jíst, ale můj hodný manžel to tiše přetrpí. :-D Akorát v tom rychlém kolotoči jsem ráda, že stihnu dát všem jídlo na talíř a foťák už do ruky nezvládnu. Ale tak časem to vychytám třeba všechno. :-)
Toto jídlo jsem měli už dááávno, to jsem ještě fotila. :-)) Mému muži velice chutnalo to maso. Bylo pro nás skutečně netradičně naložené, tu netradiční chuť udělal nejspíš med. Jinak zelí manželovi tolik nechutnalo, mně teda jo a náš nejmenší strávník si dal od každého něco. :-)


Inspirovala jsem se zde, ale recept jsem poupravila dle dostupných surovin.

Suroviny:
  • 500 g krůtích prs,
  • 3 PL oleje (odhadem - můžete dát méně i více),
  • 3 PL medu,
  • gulášové koření,
  • mletý pepř,
  • nové koření,
  • 1 lžička sušeného zázvoru,
  • sůl,
  • cibule,
  • červené zelí,
  • hrst rozinek,
  • 1 lžička javorového sirupu,
  • 1 vrchovatá lžička bramborového škrobu.

Postup:
  1. Rozehřejte si troubu na 200 stupňů.
  2. Krůtí prsa nakrájejte na malé kousky. 
  3. Přidejte k nim olej, med, gulášové koření, pepř, nové koření, špetku soli a zázvor. Vše důkladně promíchejte. Můžete dát odležet, klidně do druhého dne, ale já to nedělala, nebyl čas. :-)
  4. Krůtí kousky naskládejte na pekáč a dejte do rozehřáté trouby. Zapékají se tak 40 minut, ale vždy radši kousek vyzkouším.
  5. Mezitím si pokrájejte cibuli a červené zelí.
  6. Ve větší pánvi rozehřejte trochu oleje, přidejte cibuli a červené zelí, osolte, posypte rozinkami, přikápněte javorový sirup a krátce opečte. Pak podlijte trochou vody a duste doměkka.
  7. Před dokončením zelí zalijte trochou vody, do které prvně rozmícháte lžičku bramborového škrobu. Promíchejte a krátce povařte. A hotovo.
  8. Podáváme s vařenými bramborami.


9 komentářů:

  1. Tak teda, tohle já můžu, vyměnila bych brambory za bramborový knedlíky a toho bych se fakt užrala:)

    OdpovědětVymazat
  2. mňam udělala jsi mi chuť na maso. Zítra mám ve škole objednané krůtí kousky ale asi nebudou tak krásné jako ty tvoje :)
    jinak včera jsme dělali cuketovou buchtu podle tebe a byla dobrá :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mne si urobila chuť na to zelí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. červené zelí miluju :)
    vypadá to moc hezky, ovšem jako všechny tvé recepty!

    OdpovědětVymazat
  5. Poslední dobou mi krůtí maso moc chutná :) a tohle vypadá úžasně

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ten receptik vyzera fajnovo a aj jednoducho. Urcite vyskusam...Nellie

    OdpovědětVymazat
  7. Právě jsme to dojedli. Vynikající

    OdpovědětVymazat
  8. No hele zase se mi sbíhají sliny, jak ty to děláš že mně vždy takto vykolejíš a mně se chce zase dělat další věci v kuchyni? Skutečně mně to začíná vadit, ale tak já se jdu asi uklidnit. Nachystám si mate yerbu a kalabasa a budu mít zase pohodovýv ečer,v tíe?

    OdpovědětVymazat