neděle 31. března 2013

Staročeská kmínová polévka s vejcem

Nedávno jsem si trochu procházela blog a dívala se, jaké recepty mi tu převažují a které naopak chybí a zjistila jsem, že ač jsou polévky snad nejčastější jídlo, které doma vařím, tak na blogu nemám skoro žádnou.
Takže jsem si dala za cíl tento nedostatek napravit a přicházím po dlouhé době s polévkou.
Jak už jsem předeslala. Polévky vařím velmi často, jsem ráda, že je doma po nich poptávka. A díky polévkám dostanu do mých chlapů spousty zeleniny, kterou třeba jinak moc nechtějí.




Tato polévka není sice typická zeleninová a vlastně by se mohla zdát taková obyčejná. Ale začínající kuchařky recept třeba ocení tak, jako jsem ho kdysi ocenila já.

Poprvé jsem si tuto polévku vařila v šestinedělí jakožto kojící matka.
Kmín je udáván jako výborné... no jak to jen říct antinadýmadlo? :-D. No prostě aby náš kojenec netrpěl větry, tak mu kmín může pomoct. A je pravda, že se kmín hojně vyskytuje i v čajích pro kojící mamky. Tak něco na tom asi bude. :-)
Ale samozřejmě kmínovou polévku mohou i nekojící lidé že. :-D

Inspiraci jsem našla zde.

Suroviny:
  • 1 lžíce másla,
  • 1 cibule,
  • 1 lžíce hladké mouky (nejlépe špaldové),
  • 1 lžička drceného kmínu,
  • 1/2 kostky masového nebo zeleninového vývaru (v bio kvalitě bez glutamátu sodného),
  • sůl,
  • asi 1,5 l vody,
  • 1 vejce,
  • libeček, petrželka (neměla jsem bohužel ani jedno).

Postup:
  1. Na rozehřátém másle zpěníme nadrobno nakrájenou cibuli, přidáme kmín a osmahneme.
  2. Vmícháme lžíci mouky a znovu osmahneme. 
  3. Zalijeme vodou, přidáme bujon a povaříme.
  4. Jakmile je cibule měkká, směs ručním šlehačem rozmixujeme (nebo nemusíme).
  5. Do horké polévky vmícháme rozšlehané vejce, dochutíme solí.
  6. A pak už můžeme dozdobit, přidáme pokrájenou petrželku a libeček. (Já bohužel neměla).



3 komentáře:

  1. super recept!!! bude se to hodit i pro tehotnou maminku :D

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodně vyzkouším! Děkuji! Miluji kmín!

    OdpovědětVymazat
  3. Do polévky jsem přidala 2 malé, na kostičky nakrájené brambory. Na talíři jsme si přidali na kostičky nakrájený opečený chléb. Výborná!

    OdpovědětVymazat